diumenge, 3 de juny del 2007

vot nul



"Tan sols sóc veritablement lliure quant tots els éssers humans, els homes i les dones, són igualment lliures. La llibertat dels altres homes no mina o limita la meva pròpia llibertat, sinó que, al contrari, n'és la premissa necessària i la confirmació. És l’esclavitud dels altres homes allò que aixeca una barrera a la meva llibertat o, el que significa el mateix, és la seva bestialitat la que nega la meva humanitat. Però la meva dignitat com a home, el meu dret humà que consisteix en negar-me a obeir qualsevol altre home i a determinar els meus propis actes d’acord amb les meves conviccions, està reflectida en la consciència igualment lliure de tots i confirmada pel consens de tota la humanitat. Així, la meva llibertat individual, confirmada per la llibertat de tots, s’estén a l’infinit."

B., 1868.

1 Comentaris:

Blogger Xevi

Qui vulgui peix, que es mulli el cul.

dimecres, de juny 06, 2007 9:00:00 p. m.  

Publica un comentari a l'entrada

<< Inici