dimecres, 19 de març del 2008

La publicitat i els publicistes (explicats a intel·lectuals)

La publicitat és una merda. No és que calgui argumentar aquesta afirmació, però avui he vist un anunci al diari d'una peli que es diu 10.000 que tenia aquest reclam:
"Del director d' Independence Day i El día de mañana"

Poc que anem pas bé.

Fa temps vaig veure un altre anunci (del Media Markt), que tenia la frase (habitual) "Jo no sóc tonto" i resulta que lu que anunciava era el Microsoft Office...

Qui't va parir si n'ets de burro!

L'agència responsable de la publicitat de Media Markt és AD180. Si hom es pren la molèstia (mai millor dit) d'anar a la seva web i es dirigeix a l'apartat "Agència", hi veurà coses com aquesta:
"Com treballem? Procés de treball integrat per aprofitar millor les sinèrgies optimitzant els recursos"

Són un tipus de frases que fan pensar.
I aleshores sorgeixen preguntes sense resposta: Quina és la facturació d'AD180? Quantes reunions fan al cap de l'any? Quants folis de paper fan servir? Quina és la despesa elèctrica dels aparatus d'aire condicionat que presumiblement tenen a les oficines? Quins embolics d'adulteri hi ha entre els seus treballadors? Són usuaris habituals de la cirurgia plàstica? Quants diners els paguen les empreses que els contracten? Quantes famílies i quantes piscines mantenen amb aquests diners?
I tot per acabar fent frases com "Jo no sóc tonto"...

PS: No és que tingui cap problema personal amb els de l'esmentada agència, però són tots una colla de..... publicistes.